Menü Bezárás

2020. január 13-án az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziumban ADHD-s és egyéb tanulási, koncentrálási, magatartászavarokkal küzdő gyerekekkel kapcsolatos előadások és workshopok kerültek megrendezésre.

A tehetséggondozás komplexitásáról és kihívásairól szólt az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium rendezvénye az ADHD érintettség, valamint az autizmus spektrumzavar látens és a szembetűnő esetei kapcsán.

ELMÉLET ÉS REALITÁS A TANULÁSI NEHÉZSÉGEKKEL KÜZDŐ GYEREKEK TEHETSÉGGONDOZÁSÁBAN

​Az előadások és workshopok során a tantestület tagjai átfogó képet kaptak a téma összetettségéről, megismerték az aktuális tudományos megközelítéseket, és saját tapasztalataik fényében reflektálhattak az elhangzottakra.

Az ADHD-val és az autizmus spektrumzavarral küzdő tanulók száma minden iskolatípusban folyamatosan és érzékelhetően növekszik, ezenkívül a jelenlegi tanárképzési szerkezetből még hiányoznak az SNI területei és az azokra adható releváns válaszok, ezért hiánypótlónak számított a rendezvény.

FÓKUSZBAN A MOTIVÁCIÓ ÉS A PSZICHÉS ZAVAROK

​A délután egy elméleti és egy gyakorlati blokkból állt, az elméleti előadások gondolatébresztőként is szolgáltak a későbbi workshopok előkészítéséhez. A három előadásból kettőt szakértő előadók tartottak. Dr. Csiky Miklós elismert
gyermekpszichológus és Őszi Tamásné, az Autizmus Alapítvány előadója, a sajátos nevelési helyzetekről, kihívásokról tartott műhelymunka-foglalkozásokat.

A harmadik workshopot a gimnázium iskolapszichológusa és szociális munkása közösen tartotta, melynek témái a motiváció, a kettős különlegesség, a pszichés zavarok kapcsolatai és határai voltak.