Menü Bezárás

A Nemzeti Tehetség Központtal együttműködő Pécsi Tudományegyetem Gyakorló Általános Iskola, Gimnázium és Óvoda, Minősített tehetséggondozó Műhely az idei tanévben immár harmadik alkalommal rendezi meg a PTE pécsi és szekszárdi gyakorló általános iskoláiban tanuló alsó tagozatos diákok számára a Környezetünk-egészségünk-közös jövőnk című vetélkedőt.

ajándékozták meg a résztvevőket, ahol a jó hangulat mellett a tanulók elmélyítették a környezet- és természetvédelemmel kapcsolatos ismereteiket is, így a vetélkedő végső soron a környezettudatos magatartás és a fenntartható szemlélet kialakítására, valamint a hozzá tartozó kompetenciák megerősítésére szolgált.

KÖRNYEZETÜNK – EGÉSZSÉGÜNK – KÖZÖS JÖVŐNK CÍMŰ VETÉLKEDŐ A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLÁJÁBAN

Az idei verseny témája: A hulladékok mennyiségének csökkentése a Föld megóvása érdekében. 2020. március 5-én a 3. évfolyamosok hat, a 4. évfolyamosok hét négyfős csapata vett részt a vidám, játékos délutánon. A csapatok azt az előzetes feladatot kapták, hogy hulladék alapanyagok felhasználásával készítsenek használati tárgyakat. A versenyző diákok az ötletesebbnél-ötletesebb alkotásotokat a vetélkedőn mutatták be, majd a zsűri értékelését követően ki is állították.

​A szervezők a feladatok összeállításánál arra törekedtek, hogy a tanulók észleljék a közvetlen környezetüket érintő problémákat, és olyan cselekvési terveket dolgozzanak ki, amelyekkel hatékonyan tehetnek a környezetükért és a hulladékok felhalmozódásának megelőzéséért. Különös hangsúllyal szerepeltek a vetélkedőn a megújuló energiaforrások, a jövő környezetbarát csomagolóanyagai, a szelektív hulladékgyűjtés és a fenntartható fejlődés. A tanulók a játékos, rajzos, rejtvényekkel teli feladványok mellett QR-kóddal támogatott, tableten megoldandó feladatokkal is találkoztak, amelyek segítették a környezetbarát szemlélet elsajátítását. A szervező pedagógusok, Józsa Tímea és Burány Veronika tanárnők egy vidám, játékos délutánnal ajándékozták meg a résztvevőket, ahol a jó hangulat mellett a tanulók elmélyítették a környezet- és természetvédelemmel kapcsolatos ismereteiket is, így a vetélkedő végső soron a környezettudatos magatartás és a fenntartható szemlélet kialakítására, valamint a hozzá tartozó kompetenciák megerősítésére szolgált.