Menü Bezárás

Erdősné Dr. Németh Ágnes

Erdősné Dr. Németh Ágnes matematikát és informatikát tanít kutatótanárként a Batthyány Lajos Gimnáziumban, Nagykanizsán. Jól mutatja a tehetséggondozás iránti elkötelezettségét, hogy a PhD munkáját is az iskolájában megvalósított és országosra kiterjesztett tehetséggondozó rendszerről írta. 

-Mióta vesz részt tehetséges tanulók egyéni mentorálásában, mit talált vonzónak ebben a feladatban? 

2006 óta tanítok, azóta veszek részt a tehetséggondozásban és versenyekre felkészítésben. A gyerekekkel való munka során nemcsak a szakmai képességeiket kell fejleszteni, hanem a „soft skill”-eket is, illetve meg kell teremteni annak a lehetőségét, hogy a képességeiknek és aktuális tudásszintjüknek megfelelő lehetőségekhez juthassanak. Az egyéni mentorálás ezekre a pluszokra irányítja a figyelmet, rendszerszintűvé téve a nem tantárgyhoz kötött közös munkát, pályázatok írását, egyéb képességek fejlesztését. 

-Milyen előzetes ismeretei, tapasztalatai segítik ebben a tevékenységben? 

Az iskolában kiscsoportos és egyéni foglalkozások keretében foglalkoztam a kiemelkedő tehetségekkel már a kezdetektől. Az egyéni mentorálás egy új hangsúlyt adott ennek a tevékenységnek. 

-Miben segítette munkáját a Nemzeti Tehetség Központ mentorképzése? 

Úgy vélem, hogy a legfőbb segítség az addig önkéntelenül végzett munka tudatosítása volt, ezt találom a legfontosabb elemnek. 
Mik a tehetségmentori munka sajátos kihívásai, mennyiben tér el a tehetségek mentorálása a megszokott tanári munkától? 

Meglátásom szerint ez inkább egyénre szabott odafigyelést jelent, természetesen a diákra és a tanárra szabva. Az egyik legfontosabb különbségnek azt látom, hogy jóval hangsúlyosabb a köztük levő jó kommunikáció. 

-Milyen mentoráltjával közösen elért sikerekről tudna beszélni? 

Mentorált diákom, Németh Márton a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián ezüstérmet szerzett, úgy vélem, ez jelentős siker. 

-Ön szerint ma, 2021-ben mire lenne leginkább szüksége a tehetséges tanulóknak? 

Véleményem szerint rendszerszintű segítségre volna szükségük, illetve önálló haladási ütemre a tehetségüknek megfelelő tárgyakból. Fontosnak látom az egyéni foglalkozási lehetőségeket éppúgy, mint a találkozásokat más, azonos témában tehetséges diákokkal, ezek mindenképp további segítséget, motivációt jelenthetnének.