Menü Bezárás

dr. Katona Nóra

A Nemzeti Tehetség Központ munkatársa, a Tehetségek Magyarországa című projekt mérésekkel és kutatásokkal foglalkozó módszertani csoportjában vezető fejlesztőként dolgozik, valamint az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Oktatás 2030 Tanulástudományi Kutatócsoportjának tagjaként a magyar közoktatást átfogóan érintő területeit kutatja. Iskolapszichológusként valamint egyetemi oktatóként és kutatóként az atipikus fejlődés gyakorlati és elméleti kérdéseivel illetve az azonosítás és az intervenció folyamataival is foglalkozik. Két nemzetközi folyóirat – a School Mental Health valamint az International Journal of School and Educational Psychology nemzetközi tanácsadói testületének tagja

Nora Katona is an associate of the National Talent Centre and one of the leading experts of the methodological group of the Tehetségek Magyarországa (Hungary of Talents) project as well as a member of the Education 2030 Research Group of the Eszterházy Károly Catholic University, dealing with more comprehensive questions of  Hungary’s public education system. 

As a school psychologist and university lecturer-researcher she has been actively involved in practice and theory as well as assessment and intervention, alike. She is currently serving on the editorial boards of the journals: School Mental Health and the International Journal of School and Educational Psychology. 

“Azzal, hogy 2008-ban megteremtette az Országgyűlés annak lehetőségét, hogy adója 1%-ának felajánlásával bárki hozzájárulhasson a Nemzeti Tehetség Program céljainak megvalósulásához nemcsak a tehetség kibontakoztatásához nélkülözhetetlen tanulmányok ösztöndíj-rendszerének, hanem a tehetségazonosítás és –gondozás rendszerszintű megközelítését megvalósító programok megvalósításának anyagi alapját is megteremtette.

Azért fontos számomra a rendszerszintű megközelítés, mert ezáltal nemcsak a „sikeres” és az „önálló” tehetségek azonosítása és szükségeleiknek megfelelő a támogatása valósítható meg, hanem az elkallódás szempontjából veszélyeztetett (ami a tehetségvesztés jelensége) „kettős különlegességű”, „rejtőzködő” és „lemorzsolódó” tehetségesek is azonosíthatók és kibontakozásuk támogatható. A méréssel támogatott tehetségazonosítás és az ehhez társulóan megvalósuló tehetséggondozás az egyik leghatékonyabb eszköz a tehetségvesztés megelőzésében, mely egyben felhívja a közoktatás szereplőinek figyelmét a tanulók sokféleségére és a fejlesztési eljárások módszertani változatosságára.”

“By creating the opportunity in 2008 for everyone to contribute 1 % of their personal income tax to realising the objectives of the National Talent Program, the Hungarian National Assembly established the financial foundations not only for a system of scholarships that are essential for developing talent, but also for the systematic implementation of talent identification and talent care programs.

This systematic approach is important for me because it allows adequate support for not only the „successful” and „individual” talents, but also for those whose talent is in danger of getting lost (this is the phenomenon of talent loss), who are „dually special” „hiding” or “dropping out”.

Talent identification supported by measuring, coupled with talent care is among the most effective tools for preventing talent loss, which also serve to direct the attention of public education  officers to the diversity of students, and the variety of methodologies for developing them.”

Országok

Kiállítók