Prof. Dr. David Yun Dai
Prof. Dr. David Yun Dai neveléspszichológiai és módszertani professzor a State University of New York-Albany-n. Munkássága egyaránt iránymutató a motiváció, a tanulás és az útmutatás terén is, ezen felül gyakorlati órákat is tart tehetség és kreativitás témakörökben. Dr. Dai kutatói munkája a tehetségek és a kreatív munkavégzés fejlesztésére irányul, ezen belül is arra, hogy ez hogyan függ össze a tehetségek időbeni felismerésével és a nekik biztosított oktatással. 2017-ben elnyerte a National Association for Gifted Children „Distinguished Scholar” díját, összesen 11 könyvet és több mint 130 cikket jegyez az általános pszichológia, a neveléspszichológia és a tehetségek oktatásának témáiban. Az utóbbi években kifejlesztette a tehetséggondozás egy új elméletét, ez az úgynevezett Evolving Complexity Theory, melynek lényege, hogy részletezi, hogyan változott, illetve integrálódott a vizsgált személy „tehetségprofilja” a személyes felfedezések és az adott idő alatt befektetett munka viszonylatában, és részletezi azt is, a kezdeti siker nem garancia arra, hogy a későbbi akadályok ne állítsák meg a tehetség fejlődését.
David Yun Dai, Ph.D., is Professor of Educational Psychology and Methodology at State University of New York-Albany. Dr. Dai’s teaching encompasses topics of motivation, learning, and instruction. He also teaches a seminar on giftedness, talent, and creativity. Dr. Dai’s research and scholarship focuses on the development of talent and creative productivity, especially how it is facilitated through timely identification and educational provision. Dr. Dai was the recipient of the Distinguished Scholar Award from National Association for Gifted Children (USA) in 2017. He has published 11 books and over 130 scholarly articles on general psychology, educational psychology, and gifted and talented education. In recent years, Dr. Dai has developed a new theory of talent development, Evolving Complexity Theory (ECT), which specifies how one’s talent profile becomes differentiated and integrated through personal exploration and committed effort over time, and how early success does not guarantee later success as new challenges emerge every step of the way.
“Fontos, hogy legyen egy nemzeti jövőkép arról, merre haladunk és hogyan lehet az elevenebb és gazdagabb. A Budapest Talent Summit egy nagyszerű nép jövőképét és jobb jövő iránti vágyát képviseli. Megtiszteltetés számomra, hogy meghívtak ide, ahol elmondhatom, szerintem hogyan valósítható meg a tehetség – a legfontosabb emberi tőke – kinevelése és büszke vagyok rá, hogy hozzájárulhatok ehhez a folyamathoz.”
“It is important to have a national vision as to where it is going and how to make it more vibrant and prosperous. The Budapest Talent Summit represents the vision and aspiration of a great nation for a better future. I am honored to be invited to provide my perspective on how the vision of cultivating talent, the most important human capital, might come true, and I am proud to be part of this process.”