Minőségpolitika
A minőségre vonatkozó intézményi stratégia:
A Nemzeti Tehetség Központ célja, hogy magas szakmai színvonalú képzési tevékenységet folytasson, és új lehetőségeket keresve folyamatos fejlődést valósítson meg képzési tevékenységében.
A Nemzeti Tehetség Központ felnőttképzési tevékenységére vonatkozó minőségirányítási rendszer kialakítása és működtetése által biztosítja a hatályos felnőttképzési törvény követelményeinek megfelelő működést. Ennek megfelelően ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszert működtet, a résztvevői visszajelzések és képzési tapasztalatok alapján a képzési tevékenységét folyamatosan értékeli, az eredmények alapján továbbfejleszti.
A magas szintű képzési tevékenység és a résztvevői igényeknek megfelelő képzési portfólió és képzésmegvalósítás érdekében a Nemzeti Tehetség Központ az érintett munkaterületek munkatársainak közreműködésével évente meghatározza a minőségi és környezeti célokat, a minőség- és környezetpolitikáját aktualizálja és harmonizálja a jogszabályi környezet változásához igazodva. A minőségirányítási rendszerét folyamatosan fejleszti a felnőttképzési elvárások és igények szerint.
A Minőségirányítási rendszerrel kapcsolatban alapvető követelmény annak folyamatos továbbfejlesztése és tökéletesítése. Az intézmény számos, egymással összefüggő és egymásra ható folyamatra koncentrál, különösen a képzések tervezési, feltétel-teremtési és megvalósítási folyamataira, melyek leginkább biztosíthatják a képzéseinken résztvevő partnereink megelégedettségének elérését.
A Nemzeti Tehetség Központ koncepciójában meghatározó, hogy a magas szintű szakmai tevékenység zálogát minden szinten a munkatársak jelentik. A minőségi munkavégzés érdekében a Központ a képzésmegvalósításban résztvevő munkatársak számára rendszeres konzultációt, a képzőknek szupervíziót és belső képzéseket biztosít, továbbá figyelembe veszi a felnőttképzés megváltozott társadalmi funkcióját, az egész életen át tartó tanulás, a tudásalapú társadalom és gazdaság követelményeit.
A Nemzeti Tehetség Központ, mint szakmai intézmény kiemelt célnak tekinti, hogy magas színvonalú, a nemzetközi és hazai kutatási eredményekre építő, a mindennapi oktató-nevelő munkát segítő, innovatív, gyakorlatorientált képzési programokat kínáljon.
A minőségpolitika megvalósításának, figyelemmel kísérésének és felülvizsgálatának módja
A minőségcélok elérése érdekében a Nemzeti Tehetség Központ időszakonként mérhető célkitűzésekkel segíti az eredményes és hatékony értékelést. Figyelembe veszi az érdekelt felek
jelenlegi és jövőbeni igényeit, megelégedettségének szintjét, az önértékelés eredményeit, a fejlesztési lehetőségeket. A Nemzeti Tehetség Központ minden partnere számára elérhető módon nyilvánosságra hozza minőségpolitikáját, amelyet folyamatosan figyelemmel kísér, Önértékelése során felülvizsgál, és szükség szerint változtat.
A képzésben részt vevők bevonásának módja a minőségbiztosítás megvalósításába
A Nemzeti Tehetség Központ a képzésben résztvevőket a felnőttképzési szerződés aláírásakor tájékoztatja az általa működtetett minőségirányítási rendszerről, annak alapelveiről. Ennek megfelelően a felnőttképzésben résztvevőknek lehetőségük van a képzés során bármikor, szóban vagy írásban a képzéssel kapcsolatos észrevételt vagy javaslatot tenni. A képzés befejezésekor az egységesített kérdőív kitöltésével kifejezhetik véleményüket a képzéssel, a képzőkkel, illetve a képzésszervezéssel kapcsolatosan (elégedettség mérés). A képzésben résztvevők számára lehetőséget biztosít továbbá a Nemzeti Tehetség Központ, hogy tapasztalataikról, a képzésen megismertek hasznosulásának módjáról a későbbiekben is visszajelzést adjanak.
„A Nemzeti Tehetség Központ Közhasznú Nonprofit Kft. által megvalósított akkreditált pedagógus-továbbképzések elégedettségi visszajelzéseinek összegzései.”